I påskemodus

Det er lett å få påskestemning med det været vi har nå.

Copyright: Strikkekjerring

Da blir det fort at jeg blir inspirert til å bake påskekaker.

I dag ble det en Black Magic Påskekake.

Hvis du har lyst til å bake denne, så finner du oppskriften til kaken

HER

Av garnet jeg har i kassen min, er jeg begynt på ett sitteunderlag i Fritidsgarnet.

Men det var litt kjedelig å strikke siden det bare er rettmasker og ikke noe som skjer.

Copyright: Strikkekjerring

Så derfor fant jeg fram påskebroderiet og tok meg den kjedelige jobben å telle ut midten av denne påskeløperen, både på tvers og på langs.

Nå er det bare å brodere.

Det er nesten håpløst å begynne å brodere uten å merke hvor midten er.

Denne skal på ingen måte bli ferdig til denne påska her, men jeg har tenkt å brodere litt på den nå og da.

Det er kjekt med litt variasjon når det butter litt imot med garnet jeg har i kassen min.

Copyright: Strikkekjerring

På torsdag kjøpte jeg 3 slike påskeliljer for 50 kroner på Hageland.

Jeg skal se om jeg ikke finner en krukke jeg kan sette dem i og kanskje ha dem ute på dagen.

På natta er det enda veldig kaldt, så jeg tror det kan bli litt i kaldeste laget for dem.

Copyright: Strikkekjerring

På Europris kjøpte jeg disse “jukse”gåsungene og de små fuglene som har små klyper på som man kan sette på grener eller andre ting.

Hvis vi skal få fram gåsunger til påske, så tror jeg beint det må skje et mirakel.

Ikke orker jeg å gå til livet i dyp snø for å finne et tre jeg kan skjære av grener på heller,

så i år for det holde med disse her.

I morgen håper jeg at jeg skal få ned påskepynten fra kvisten og se over hva jeg har,

så får det bli litt pynting utover i uka.

Jeg er så absolutt kommet i påskemodus og gleder meg til å pynte til påske.

Jeg liker nesten påska bedre enn jula.

Det er ikke like mye styr som til jul og blir været fint er det godt å være ute og grille og dra på tur.

Ikke minst hører kryssord, påskekrim, spill, appelsiner, kvikk lunsj og kakao med i påska.

Så får vi bare håpe at vi får lov til å beholde påskeværet en stund til.

Nå er det straks grilling i grillhytta hos mamma på hytta, så påskekosen er godt i gang hos oss.

 

HA EN FIN LØRDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Så koselig innlegg. Sånn GLAD innlegg. Kaka ser nydelig ut..Brodere ja, det er gøy..Dro i det par poser her også. Ikke ferdig…la de tilbake. Gåsunger og de fuglene skal jeg se etter. Var så fine.

      1. Jeg elsker påska og liker å pynte litt med friske farger rundt meg.💛💚🐥
        Da er det virkelig vår.🤩👌🏻

      1. Det er koselig å gjøre klart litt til påska med både bakst og litt ekstra pynting.🤩🐥🐣

    2. Ikkje vanskelig å komme i påskemodus med liljer og andre vårblomster på butikkene. Eg kjøpte 3 potter med små liljer for to dager siden. To ga eg bort, beholdt en. I dag er den dobbelt så høg og blomstrer. Hehe, er nok alt for varmt inne.
      Må ha nye til påske.
      Så fin løper du skal sy. Kaka ser veldig god ut. Kanskje eg skal bake den til påske.
      Ha en koselig kveld.

      1. Ja, det blir fort for varmt for dem inne.
        De blomstrer kjapt i varmen i stua.😅
        Kaka er veldig saftig og god, så det er en kaka de aller fleste liker veldig godt.🤩🍰☕️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg