HURRA meg rundt!!

Vi ante fred og ingen fare i går kveld, mens jeg begynte å rydde etter feiringa.

Plutselig ringte telefonen og jeg så at Musikermannen ble blekere og blekere mens han snakket.

Copyright: Strikkekjerring

Telefonen var fra en av arbeidsfolkene som skulle komme 18. Mai.

Duggfrisk og fin ringte han og ønsket god 17. Mai og fortalte at nå stod han utenfor døren hos oss og skulle overnatte. NÅ!!?????

Vi tenkte vi hadde god tid til å vaske rommene som hadde vært i bruk på formiddagen 18. Mai, men det hadde vi altså IKKE!

Nå måtte hjernen kobles over i full fart!

Musikermannen løp rundt og prøvde å finne noe annet å ta på seg, samtidig som han røska tak i en vaskekost med ene handa og tok ned balkongflagget med den andre.

I siste liten fikk jeg stoppa ham fra å prøve å få begge ting inn i bilen.

Jeg fikk ham avgårde for å vaske rommene, mens Mellomstemann som skulle på nattvakt måtte vekkes.

Han fant ut at han skulle ha med seg 8 !! dekk i bilen, så her var det bare å begynne å tjuke inn 8 bildekk, 2 voksne sønner, en svigerdatter og ikke minst få en vill og gal kattunge inn i reiseburet og få henne også inn i bilen.

En Honda CRV fra 2006.

Minstemann fikk beskjed om at han skulle komme seg inn og ta vare på hunden.

Da jeg selv var kommet meg inn i bilen, måtte jeg høre om alle var på innsiden av bilen og om alle dører var lukket.

Jeg fikk noen bekreftende grynt fra de som neppe kunne puste hverken skikkelig ut eller inn og ferden til fergekaiet kunne starte.

Vi kom oss med ferga og bare det er jo snart som å vinne i Lotto med den fergekapasiteten vi har og heldigvis hadde eldstemann satt sin bil på fergakaiet på andre siden, så da vi kom dit, kunne jeg kvitte meg med en sønn, en svigerdatter og en hylende katt i bur.

Resten av ferden forløp tross alt ganske rolig, så Mellomstemann nådde nattevakta si og alle dekkene kunne forlate min bil og bli plassert utenfor hans leilighet.

Da jeg kom til fergekaiet igjen, var det 45 minutter til siste ferga gikk og jeg oppdaget at jeg i farta hadde glemt både å ta med meg medisin OG strikkingen.

Men, når jeg tenker etter, hadde jeg vel neppe klart å presse inn en strikkepinne og et garnnøste inn i bilen, så trangt som det var.

Vel hjemme, kl.23.30, var Musikermannen kommet seg hjem og vi kunne puste ut.

Vi hadde overlevd nok en 17. Mai med HURRA meg rundt!

 

HA EN STRÅLENDE FIN ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
    1. Hjelpe meg… Der ble det nok ganske mye mer stress og styr enn ønskelig, ja. Må si dere er gode på å kaste dere hurra meg rundt 😅

      1. Ja, hadde egentlig tenkt at kvelden skulle bli avslappende og rolig, men sparte oss jo for litt arbeid på morgenen nå. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.😅
        Ha en flott onsdag i Spania!☀️🌸☀️

    2. Hurramegrundt og god morgen til dere! Phu blei sliten av å lese dette her altså – rett andpusten heheheh der smalt det til og blei effektive på null komma null 😀 Alt går!

      God onsdag til deg 🙂

      1. Ja, det var ikke heeeelt det som var planen, men det var bare å hive seg rundt og fikse og ordne.😅 Det gikk nå bra til slutt, som det nå oftest gjør.🤗Ha en flott onsdag hos deg.🌸☀️🌸

    3. Skal si at dere er raske med å ta ting på sparket. Når det oppstår sånne situasjoner så løser dere det helt perfekt. Ha en flott ettermiddag!

      1. Joda, når man står midt i det, må man bare løse det som oppstår.😅En finfin kveld til deg.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg