Fint – Norsk – Gratis oppskrifter

Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen har lagt ut flere av sine mønstre gratis og franko.

Her er det bare å laste ned og lagre i strikkebiblioteket, for her var det mye pent altså.

Copyright: Linn Bryhn Jacobsen

Denne her ser jeg for meg i rødt og hvitt til jul.

Er du ikke enig?

Strikkes i fin norsk ull fra Hillesvåg.

For å komme til gratis mønstre, så er det bare å klikke på linkene etter der det står Mønster.

 

Mønster: Glitrende Skog

Garn: Hillesvåg Ask og Per Tryving Concorde (Her kan nok også brukes annen effekttråd)

Strikkepinner: 3 mm og 3.5 mm

Størrelser: S-XL

 

Copyright: Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen

En nydelig genser med rundfelling er ikke å forakte.

Fin både til våren og høsten denne her.

Gratis den også.

 

Mønster: Solgul

Garn: Ingen garnforslag, men jeg ser for meg Ask, Sterk eller en merinokvalitet til denne.

Pinner: 3 mm og 3.5 mm

Størrelser: S-XXL

 

Copyright: Linn Bryhn Jacobsen

Til slutt en aldri så liten julekjole til de små.

Den strikkes i Falk som er gått ut, men her kan du bruke Karisma eller Merino om du vil.

 

Mønster: Julekjole med kaniner

Garn: Falk og Concorde

Pinner: 3.5 mm

Størrelser: 2-6 år

 

Det ligger flere fine mønstre fra disse designerne og mange av dem er gratis, så ta en titt.

Fredag den 13. i dag og vi får se hva dagen bringer.

Jeg skal ut på shopping i dag.

Og nix. Jeg skal IKKE handle klær. Prosjektet mitt står seg fortsatt og ingen klær er kjøpt.

Men masse bedriftsting skal handles.

Det er fredag den 13. i dag og det skal jeg heller ikke fortelle Musikermannen, for da vet man aldri hvilke sprell han finner på. Den karen er ikke trygg og jeg har friskt i minne lureriene hans fra i går, som du kan lese om HER

Men han skal ikke slippe unna så lett!

Jeg skal faktisk inn på blomsterbutikken i dag og det skal Musikermannen også.

Han bare ikke vet det enda. Der skal jeg ta meg gooooooood tid!

Han hater nemlig å være med på slike ting.

Klesbutikker og blomsterbutikker fikser han ikke helt og slår seg gjerne vrang der inne.

Han kan prate høyt og si rare ting slik at jeg skal skjemmes slik at jeg må skynde meg.

Men i dag skal jeg late som jeg ikke kjenner ham, så kan han bare slå seg vrang.

Til vanlig sitter han i bilen mens jeg er der inne, men det skal ikke skje i dag, ha, ha….

Så får vi se hvem som lurer hvem i dag.

 

HA EN ULYKKESFRI FREDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. Blir litt overrasket over at de finnes så pass mange gratis oppskrifter på strikk, men veldig hyggelig. Øverste genseren blir helt klart råstilig i rødt og hvit ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg