Et forsømt prosjekt og 1-års dag!

Innimellom (ganske ofte…) starter jeg på et prosjekt og så kommer det plutselig en annen ide i mitt hode som gjør at et prosjekt blir liggende på vent en liten stund…

Copyright: Strikkekjerring

Sånn har det blitt med Villmarksgenseren til Musikermannen.

Den ble påbegynt for en god stund siden.

Jeg hadde strikket bolen opp til armene og en og en halv arm før den ble lagt bort for litt mindre prosjekter i sommer.

Men tro ikke at jeg har glemt den.

Jeg har sett på den når jeg har gått forbi den og tenkt at jeg snart måtte ta den fram igjen og det har jeg gjort nå.

Den er strikket i Alafoss Lopi, men det rustrøde er Blåne, siden det er umulig å få tak i samme farge i Alafoss Lopi.

Det ser derfor litt ujevnt ut, men når den blir vasket, jevner det seg ut og det kommer til å bli fint.

Jeg gleder meg til å få denne ferdig til Musikermannen og så er det ikke til å komme bort fra at det er litt tungt å strikke på et slikt tungt og stort prosjekt når man nærmer seg slutten.

Copyright: Strikkekjerring

Denne lille nydelige frøkna vår, fylte 1 år i går!

Dagen ble så klart feiret og hun fikk spise en nydelig pakke med våtfor, som hun aldri har smakt tidligere.

Den for ned på høykant, så det måtte være kortvarig glede, hi, hi…

Tiara følger etter meg hvor enn jeg går og hvis jeg er ute ett par timer, ligger hun over armlenet på sofaen og ser mot døra til jeg kommer tilbake.

Hun er definitivt bortskjemt på masse oppmerksomhet og elsker mennesker som kommer på besøk og går gjerne på tur i all slags vær.

Regn eller snøstorm.

Det er ikke så nøye. Bare hun får gå tur.

Hun er ikke den som snur i døra om hun synes været er dårlig.

Hun er en langhåret dachs, standard størrelse.

Vi har hatt en hund tidligere av samme rase, så vi kjenner rasen godt.

Copyright: Strikkekjerring

I går kveld kom sola endelig frem igjen og det var magisk å se sola gå ned i havet på kvelden.

I dag er det delvis overskyet og litt sol, men det regner tross alt ikke.

Da skal dagen benyttes mest mulig ute og nyte frisk luft.

 

HA EN LUFTIG LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

17 kommentarer
      1. Takk for det.💕
        Bursdager kan ikke forbigå i stillhet, hverken for mennesker eller dyr.🥰

    1. Tenker du får genseren ferdig, den blir flott! Nydelig hund dere har. Jeg savner det å ha hund og katt, men med allergi i familien kan man ikke ha lenger. Været er bedre i dag, det regner ikke for øyeblikket. Ha en fin lørdag, og kos deg med strikkingen.

    2. Nydelige farger på genseren….nydelig lita hundefrøken med nydelig navn…..nydelig solnedgang <3<3<3
      Ha ei flott helg! :)) <3

      1. Jeg tror det blir fine farger til ham på genseren.🧶Tiara er dn liten hjerteknuser og det er ikke fritt for at hun blir litt bortskjemt.🥰 Ha en fin lørdagskveld!🤗

    3. For et mål “mest mulig ute i frisk luft”, hørtes så herlig ut. Skal etter hvert ut i friskluft her også. Og for en hjerteknuser av en hund <3. Gratulerer med ett års-dagen. Vettu, jeg har et strikkeprosjekt som har "hvilt" eller delvis hvilt, i femten år. Og det er bare litt montering igjen… Nyt dagen 🙂

      1. Ja, det er et stort mål når det har regnet på ukeavis.😅💦Hun er en liten hjerteknuser hunden vår.🥰Du skal se du tar det frem og gjør det ferdig en dag.🧶Det er veldig deilig å få gjort ferdig slikt som har ligget en stund.🤗Nyt kvelden!🌸

      1. Det var virkelig deilig å se kveldssola i havet.🥰☀️ Hun er absolutt en sjarmerende liten dame.💕

    4. 🎈🌹 Gratulerer til den veldig søte 1 åringen 🥳🎉 Det høres ut som om du er ganske lik oss andre som driver å strikker/hekler, for det er veldig lett at ting blir liggende her også og nye prosjekter startes 😉 Ha en fortsatt fin lørdagskveld, klem 🤗

      1. Ja, hun er en sjarmerende liten frøken.🥰
        Det hender seg at det blir noen prosjekter liggende på vent en stund, ja.😅😂
        En fin søndag til deg.☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg