Enden er nær!

Tro det eller ei!

Copyright: Strikkekjerring

Nå snakker jeg ikke om at jorda snart kommer til å synke i havet og at hele verden skal gå under, men nå ser jeg snart i enden på det aller, aller siste nøstet av Fritidsgarn i kassen min.

Det hvite her er det aller siste nøstet og der er det ikke mye igjen nå.

Det beste av alt er jo at jeg slipper å feste tråder, siden jeg har brukt den smarte metoden jeg viste dere

HER

Når dette er ferdig skal jeg tove det i tørketrommelen og finne fram malen jeg har for å lage ullsåler til støvler og sko.

Jeg skal vise dere hvordan den ser ut senere.

Musikermannen begynte å beklage seg i går om at han ikke har flere lester (altså sokker) igjen.

Han vet jo at det er bare å hinte litt frampå om at han kanskje må kjøpe seg ett nytt par, så er strikkepinnene mine i gang.

Det kommer ikke på tale at han skal gå å kjøpe seg nye sokker når jeg har flere kasser garn liggende!

Smartingen kjenner meg godt vet du, så han vet hvilke knapper han skal trykke på for å få pinnene mine i gang.

Da er det bra at “enden er nær” med Fritidsgarnet.

Det heldige er jo at det neste garnet i kassen er sportsragg i spreke farger.

Det er mye gult der og jeg tviler litt på om han egentlig har lyst på påskegule sokker, men jeg tenker at jeg strikker ett par i hans størrelse og når de er ferdige kan han ikke unnslå seg og blir nok nødt til å ta dem i bruk.

Jeg vet at jeg har en kasse med stikkende raggegarn som har ligget i flere år.

Jeg bør nok prioritere å ta med litt garn av det i neste kasse jeg skal begynne på.

Det er et herk å strikke av, så det kommer til å bli en skikkelig utfordring, men har jeg sagt A får jeg si B også, sukk…

Copyright: Strikkekjerring

Tror du Påskeharen kom innom og hoppet energisk rundt og laget ett nyvasket ferdigpynta påskehus hos meg i natt??

Håpet dalte lynkjapt da jeg stod opp i dag.

Her minner absolutt ingenting om påske.

Nå har jeg samlet sammen alle klærne som skal brettes og hvis du ser ett par bein bak der, så skjønner du at strykebrettet er kommet fram.

Når Påskeharen ikke prioriterte å ta turen til meg i år, så er det bare å brette opp ermene og sette i gang selv.

Jeg må en tur på jobb, men det skal brukes noen timer på hjemmefronten i dag.

Men hvor ble Musikermannen av??

Nå ser jeg at han har lurt seg ut og jeg tror han mumlet noe om at han skulle brøyte.

Det kan ikke ha vært mange fjonene som har falt fra himmelen i natt, men han har nok svært lyst til å leke seg litt med det nye brøyteskjæret han har laget til ATV`en.

Gutter er gutter!

Uansett hvor gamle de blir.

Vasking og påskepynting står nok ikke øverst på hans prioriteringsliste i dag (heller…)

Så han vet nok å brøyte svært nøye i dag, kan jeg tenke meg.

Ja, ja.. Påskepynt i huset skal det bli utover dagen, uansett.

 

HA EN RYDDIG FREDDA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Du har virkelig gått inn for oppgaven. Å redusere restegarnet må jo stålvilje til. Eg enda opp med å ta små nøster i mange farger i en korg. Håper å strikke det opp til et teppe….altså, innimellom annet morsommere arb. (Er litt slakk i viljen.Hehe.)
      Eg er på besøk hos en datter nå. Prøver å være litt påskehare her da. 🐰Være til nytte er jo alltid kjekt.
      Ha en fin dag.

      1. Noen ganger er det bedre med små delmål og fine belønninger underveis.🧶👌🏻
        Koselig å være på besøk hos sine og det er alltid kjekt når man kan få hjelpe til og ikke bare være gjest.🤗🐥🐣
        Kos dere masse!🥰

    2. Gleder meg til å se på prosessen med sålene.
      Fantastisk smart synes jeg. Fryse på beina er jo det værste som finnes.
      Vask blir det og greit å brette og stryke ja….

      1. Du skal få se hvordan det blir, ja.🤗🧶
        Det som skulle tas litt og litt denne uka, vokste visst til et skikkelig skippertak, men det ble nå reint til slutt.😅🐣🐥👍🏻

    3. Tror ikke påskeharen kommer hit og hjelper meg heller med å gjøre heimen klar til påske, så jeg må nok gjøre jobben selv. Heldigvis så har jeg ikke like mye påskepynt som skal fram som til jul 🐣 Du er effektiv med strikkingen, og nye prosjekter vokser fram hele tiden.

      1. Skikkelig dumt at påskeharen ikke stiller opp og hjelper til med vasking og pynting altså.😅😎🐥
        Jeg har heller ikke så mye påskepynt som julepynt heldigvis. Da kunne det fort tatt sin tid.😂
        Jeg tar turen innom og titter hos deg snart.🐥🐣👌🏻

    4. Høres jo kjempesmart ut å strikke sånne firkanter å tove de, for så å lage såler til sko og støvler av. (Hvis jeg forsto deg rett)
      Gleder meg til å se hvordan du gjør det, ja, du vet, noen (les;jeg) trenger jo å få alt inn med storausa!!! :)))

      1. Du skal få se hvordan det blir.🤗🧶👍🏻
        Skal prøve å ta litt gode bilder som viser, så det skal nok gå bare godt!🤩👍🏻
        Ha en flott fredagskveld!🤗🐥🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg