En oppklarende forklaring

Etter en intens jakt på Påskeeggtyven, måtte jeg bare gi opp og dra på jobb.

Copyright: Strikkekjerring

Men hva tror dere lå i snøen og solte seg??

Sannelig lå ikke påskeegget mitt der!

Dog var innholdet borte vekk.

Jeg har i løpet av dagen blitt ganske så sikker på at tyven kunne være

SOLLIV

Jeg kom fram til det siden hun har en Sol i navnet sitt og dessuten er hun jo veldig glad i å gå tur, så det kunne jo være hun som hadde forlatt turskoene sine.

Jeg kjappet meg å få påskeegget med meg innomhus.

Copyright: Strikkekjerring

Da jeg skulle sette fra meg påskeegget i trappa for å ta av meg skoene, fikk jeg se en sjokoladebit i trappa.

Jaså??

Kan det faktisk være sånn at den som har fortært innholdet bor i huset mitt?

ÅÅÅÅÅÅÅ!!

Det er jo 1. April i dag!! (Klask i panna!)

Jeg tror faktisk jeg er blitt lurt!

Når jeg ser nøye etter, ser jeg jo at de skoene er piggskoene som jeg hadde glemt at jeg hadde.

Her er det nok en i huset som har prøvd å legge skylden på stakkars Solliv.

Hun har helt sikkert egne påskeegg, så hun trenger neppe å reise helt hit for å rappe påskeegget mitt.

Her har nok Musikermannen og muligens Minstemann hatt det moro med å tenke ut noe de kunne lure meg med.

Og jeg gikk 5 på!

Noen av dere husker kanskje 1. april-spøken jeg hadde i fjor??

Den gikk litt vel langt, så i år var det min tur å bli lurt.

Du kan lese om fjorårets aprilspøk

HER

 

Copyright: Strikkekjerring

Forkledningen kan pakkes bort, men den kan være kjekk å ha senere.

Men det er en grunn til at jeg har brukt denne fine maska.

Vi er flere som har fått en hemmelig utfordring fra

FRODITH

hvor vi mottok en flott maske i postenmed  oppfordringen om å lage et blogginnlegg hvor masken skulle være med.

Frodith er en herlig og fargerik dame som finner på mye sprell og det er gøy å være med når hun inviterer til en bloggutfordring.

I bloggen hennes kan dere se hva flere av de andre har funnet på med masken hun har sendt til flere andre.

Tusen takk for en morsom utfordring!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

16 kommentarer
      1. Det er altså ett eller annet rart så skjer når jeg går inn fra Bloggsiden og limer inn.😅
        Nå håper jeg den funker.😅👌🏻

    1. Dette innlegget med oppklaring et var så herlig det også, så jeg laget en egen link til DET 😀 Tusen takk for at du var med på utfordringen ! 🙂 Du gjorde masse ut av den, og det bare DIGGER jeg. Når folk TAR AV litt 😀 stor klem <3

      1. Det var en skikkelig morsom utfordring!🤩
        ELSKER det!👏🏻👌🏻
        Tusen takk til deg for alt arbeidet du har lagt ned i dette.🤩🐥🐣

    2. Herlig herlig og takk for link.
      Dette var spennende….selv om jeg leste dagen etter…
      Jeg vasket bokylle og dro på tur, etterpå var middag og henting av påskegjest…:-) Så dagen i går ble bare borte.
      Men nå har jeg lest og moret meg! 🙂 Ha en flott dag videre med påskeegg..🧡

      1. Ja, du var under sterk mistanke en stund her.😂🙈🐥
        Heldigvis ble det oppklart til slutt og påskeegget er kommet på plass og fylt opp med innhold.😅🐣🐥
        Nyt søndagen!🤩

      1. Det ble en løsning på Påskemysteriet, til slutt.😅🤩🐣🐥
        Ha en strålende søndag!🌞🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg