En bitteliten jakke ferdig. <3

Her i huset er det helgevask i ettermiddag, men innimellom må man ta seg et lite 5-minutt og da har jeg fått festet tråder og sydd i knapper på denne lille jakken.

Copyright: Strikkekjerring

Nå er den dampet og ligger klar til bruk av et bittelite, nytt menneske som kommer i juni.

Selv om jakken er liten, er den likevel ett aldri så lite stykke arbeid.

Tynt garn og tynne pinner og mye forskjellig mønster gjør at man må holde tunga rett i munnen mens man strikker.

Copyright: Strikkekjerring

Litt bedre bilde av detaljene og ikke minst knappene.

De har små hjerter på seg, ser du!

Nå skal jeg strikke bukse og sokker, men det er det litt mindre mønster enn på jakken, så det skal nok gå greit, tenker jeg.

Jeg har strikket jakken i garnet som står i oppskriften, Drops Baby Merino.

 

MØNSTER: SORIA MORIA HENTESETT

GARN: DROPS BABY MERINO

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM

STØRRELSE: 0-3 MND

 

Vi har fått tilbake drittværet som vi hadde tidligere i uka og nå er veien sørover stengt igjen, på grunn av fare for ras.

I første omgang i ett døgn, før ny vurdering skal tas.

Været er ikke så mye bedre i morgen, så jeg er litt tvilsom til at veien kommer til å bli åpnet igjen.

Minstemann er kommet hjem og vi har kjørt ett par gutter som trengte skyss til et kai for å få båtskyss for å komme seg hjem til helga.

Kommunen har satt opp skyssbåt for å få folk til og fra arbeid inntil veien åpner igjen.

Helga hos oss består av jobb og spillejobb for Musikermannen på søndag.

Intet latmannsliv her i gården.

Når været er som nå, så er det helt greit for meg å jobbe.

Dessuten begynner jeg å se MÅL i sikte på de store prosjektene vi har jobbet med hele januar og da får jeg fort blod på tann når ting begynner å ordne seg.

Det er faktisk en sjukt god følelse når man først har plagdes og prosjektene ser svære og nesten uoverkommelige ut og man egentlig ikke har alle svarene klare på hvordan ting skal løses og når man da endelig får ting til å funke, så kjenner jeg egentlig for å både hoppe, danse og feire litt, men jeg tar meg ikke tid til det.

Likevel faller 1000 kg bekymringer av skuldrene og selv om de fort blir avløst av nye kilo som kommer og lemper seg rett på plass der de forrige lå, så kjennes det tross alt fint ut så lenge det varer, hi, hi….

Jeg vet at det alltid er kortvarig lykke, men det er tross alt de øyeblikkene som gjør at jeg orker å gå på jobb hver dag.

Når jeg ser tilbake og ser alle motbakkene jeg har gått opp, lurer jeg av og til på hvorfor jeg egentlig gidder.

En ting er sikkert og det er at det er ikke penger som er min motivasjonsfaktor.

Da hadde jeg gitt meg for lenge siden.

Jeg kunne gjort det sååååå mye enklere for meg selv, men jeg tror at jeg hadde kommet til å kjedet meg i hjel i en vanlig jobb der jeg egentlig ikke bestemmer selv.

Jeg liker faktisk å skape ting og er heldig som har mulighet til å prøve ut nye ideer uten at noen skal fortelle meg at det får jeg ikke lov til.

Det er svært mange som har sagt til meg at det der er ikke vits eller den vanlige: Det der går ALDRI!

Okei, tenker jeg, det kan godt hende det ikke går, men da skal jeg vite at jeg har prøvd og det er faktisk ganske så gøy det også.

God lærdom også, faktisk!

 

NYYYYT FREDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Rik blir du sikkert ikke, men jeg tror jeg skjønner motivasjonen i å være sin egen sjef. Jeg synes du er kjempetøff og heier på sånne som deg. Tenk så kjedelig hvis det bare var de store kjedene som regjerte I alle bransjer.

      1. Det hadde vært skikkelig kjedelig hvis alle var like.
        Vi trenger både de som vil være arbeidstakere og de som vil skape sin egen arbeidsplass.🤩🤗

    2. nydelig jakke ,noen ganger er det godt å ha en jobb en faktisk trives med selv om en kanskje ikke blir super rik av det ,men noen ganger må en tenke på livskvalitet også ikke bare på penger

      1. Takk for det!🤩
        Ja, det må være en balanse mellom jobb og tid til andre ting.🤗
        Det er veldig viktig.🥰

    3. Så fiiiin den ble 🤩
      Kan ikke relatere til det å være sin egen sjef, men med tanke på det livet jeg lever og alle utfordringene jeg møter, forstår jeg virkelig den følelsen av å undres på om det egentlig er verdt det 😊
      Og sjøl om jeg aldri har møtt deg, er jeg full av beundring og søkkimponert over alt du styrer med 🥰

      1. Takk for det.🥰
        Jo, jeg tenker absolutt at det kan relateres til hvordan du lever livet ditt nå.🤩 Både oppturer og nedturer, men de øyeblikkene er verdt det.🤗👌🏻

    4. Det er godt når målet er i sikte 🙂

      For en nydelig liten jakke du har strikket!!! Det er et lite stykke godt arbeid det der ja. Lekkert!

      1. Det skal være sikkert!🤗
        Det er virkelig koselig å strikke slike søte, små plagg.🥰🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg