Back to the 70s! Norske oppskrifter

Er du klar for festivalsommeren??

I år er siste mote på festivaler strikkede og heklede plagg i fargesprakende farger og Back to the 70s-look! Hjemmelaget, så klart!

Copyright: HOY

Mønster: Festivaljakke

Garn: Lerke og Tynn Kid Silk Erle

Pinner: 5.5 mm

Størrelser: XXS-XXXL

 

Jeg får hvertfall flashback til Flower Power og 70-tallet av disse plaggene.

Copyright: HOY

 

Mønster: Yara

Garn: Alpakka Wool

Pinner: 2.5 mm og 3 mm

Størrelser: XXS-XXXL

 

Det er faktisk kommet ut en hel serie med plagg. Både shortser, topper, jakker og tilbehør.

Her er det bare å finne fram restegarn og leke seg med farger.

Copyright: HOY

Mønster: Aagot jakke

Garn: Alpakka Wool

Pinner: 2.5 mm og 3 mm

Størrelser: XXS-XXXL

 

Jeg er spent på om dette blir populært på festivalene i sommer?

Det er moro å kle seg litt spesielt og i fargesterke farger og i år er festivaler utsolgt over hele landet.

Etter 2 år med pandemi har det ikke vært vanskelig for arrangørene å få solgt billetter. Det blir nok tidenes festivalsommer i år.

Jeg lurer på om Musikermannen kanskje kan holde en liten festival i sommer på plenen vår? Så kan jeg ikle meg flott festivalutstyr mens jeg løper til og fra frokost, middagsservering, romvask og campingturister.

Hvis jeg plasserer ham i en rullestol (siden han vil komme til å ha nyoperert rygg) gir ham en gitar og kopler på litt lydutstyr, så drar han sikkert litt festivalmusikk utover kvelden.

Folk kan jo sitte på plenen og rundt om i hågene rundt oss.

Plass har vi nok av, så det byr nok ikke på noen problemer.

Jeg må nok starte på mitt festivalantrekk hvis det skal bli ferdig til sommeren.

Skal tro hvilke farger jeg skal gå for?? Tenke, tenke…

Lurer på om det er mulig å få kjøpt platåsko??

Det hadde nok blitt lekkert tilbehør sammen med noen svære solbriller.

Herligheten! Dette kommer til å bli sååååå bra!

 

PEACE AND LOVE! PEACE AND LOVE!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
    1. Fantastiske kreasjoner….elsker farger og mønster!
      Kjør på med party!
      Fin kveld til dere da…kose dere og så er det helg i morgen for oss som har vanlige jobber! 🙂

      1. Ja, jeg tror ungdommen og en del voksne også kommer til å like å gå slik på festivaler i sommer.🎸😎🎼
        Jeg skal bare bestille godværet nå og fortsette å planlegge festival.😎☀️😎

      1. Ja, det er bare å bestille godværet nå, så hadde det nok blitt tidenes festival.🎸🎼🎸☀️

    2. Nå er ikke jeg et typisk festivalmenneske, men skulle jeg dratt på festival ville disse jakkene vært supre. Helt sånn jeg tenker meg hippie-tida, og den har jeg alltid syntes det er dumt at jeg er for ung til å ha vært en del av.

      1. Jeg er også for ung for å ha opplevd den tiden, men jeg tror gjerne ungdommen i dag har lyst til å kle seg slik på festivalene i sommer.🎸🎼☀️Har forstått det sånn at det er populært med sterke farger og å skille seg litt ut.🌸😎🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg