Årets Blinkskudd??

I går kveld var jeg ute og tok bilde av Nordlyset over hytta til mamma.

Copyright: Strikkekjerring

Da jeg litt senere skulle se gjennom bildene, oppdaget jeg noe spesielt.

Se nøye på bildet.

Ser du at jeg har klart å fange et stjerneskudd på himmelen??

Både Nordlys og stjerneskudd samtidig.

Hva er oddsen for det når man er ute og tar bilder??

Bare så det er sagt.

Bildene er på ingen måte redigert.

De er kun tatt med mobilkameraet på min iPhone og er slik det er tatt på telefonen.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser du også Nordlyset tatt fra hagen vår og mot horisonten og hytta til mamma.

Hvis ikke dette høyner verdien på hytta hennes, så vet ikke jeg, ha, ha…

Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at vi aldri noensinne har hatt en høst med så mye nordlys som i år.

Det er bare å stikke ut på kveldene og knipse i vei og nyte synet av dette magiske lyset som danser hit og dit i den stille frostnatta.

Copyright: Strikkekjerring

Månen er også begynt å vokse igjen og lyset til månen klarer også å lage flotte mønstre på himmelen.

Det føles som om at vi bor i ett eventyrland og etter å ha sett filmen TROLL i går kveld, er det ikke vanskelig å leve seg inn i at i Norge finnes det både troll, huldra og andre magiske ting som ikke finnes i resten av verden.

Med alt det triste som skjer i verden, så veier naturen opp for det med å vise seg fra den fineste siden den har.

Copyright: Strikkekjerring

Veggene på huset vårt er ikke røde lenger, men dekt av tykk rimfrost som blinker sammen med måneskinnet og nordlyset.

Bildet her yter ikke rimfrosten rettferdighet.

Det er mye vakrere å se på i virkeligheten og se hvordan isen blinker og glinser.

Lørdagen skal brukes hjemme for min del i dag.

Jeg skal innta mitt nye kjøkken og bake og lage mat, men jeg bør vel helst sjekke hva strømprisen sier om å leve et utsvevende liv i luksus på kjøkkenet i dag.

Det føles litt sånn.

At strøm er en luksusvare som vi ikke kan unne oss for mye av.

Hvis det ikke koster heroin å bake i dag, kan det hende du får noen nye oppskrifter av meg litt senere i dag.

 

NYT EN LUKSURIØS LØRDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

19 kommentarer
      1. Det er så vakkert her nå.🤩🌟💚
        Man har mest lyst til å være ute både dag og natt.❄️🤩
        Får håpe barnebarna dine får oppleve dette når de kommer til Norge snart.🥰

    1. Wow! Så flotte bilder, og så artig at du fikk fanget stjerneskuddet også.
      Vi har hatt litt nordlys her også, men det er mest på nattan, og da sover jeg stort sett 😄 Orker ihvertfall ikke gå ut, for da vekker jeg mannen også ☺️
      Naturen veier opp for enormt mye 🥰
      God lørdag! Klem ❤️

      1. Det var skikkelig flaks!🤩🌟
        Her begynner nordlyset gjerne litt tidlig på kvelden så da er det ikke vanskelig å få det med seg.🥰
        Nyt lørdagen!🤩

    2. Så flotte bilder. Utrolig artig at du klarte å fange et stjerneskudd på et av bildene 🤩 Hva er oddsen for det liksom ?? 🌠
      Kos deg med baking hvis ikke strømmen er alt for høy..

      1. Ja, du snakker om å være på rett sted til rett tid.😅
        Jeg så det ikke før jeg så på bildene etterpå.🤗
        Det blir nok baking i dag, ja.👍🏻

    3. Blinkskudd helt garantert! Var dårlig her med Nordlys i går. Får titte i kveld, det er fint og klart nå ute. Kulde er det også. Så den filmen Trollet, ok film å se. Kanskje eventyrene er bedre.

      1. Får håpe du får sett nordlyset i kveld.💚🌟 Det er bitende kaldt nå, så man må kle godt på seg når man går ut.🥶
        Ha en flott kveld!🤗

    4. Åh,så nydelige bilder med nordlyset og stjerneskudd…. men, si meg, er det ikke selveste julestjerna du også har fått med på det samme bildet da??? Syns det ligner! <3<3<3
      Ha ei fin adventshelg.

      1. Det kan jammen godt hende altså.🌟🤩
        Takk og en flott adventshelg ønskes deg også.🎅🏻🌟🎄

    5. Wow, magiske bilder fra en helt spesiell kveld! Husket du å ønske deg noe da du så stjerneskuddet? 🤩
      Kos deg med dagen din på kjøkkenet ditt! 🙂

      1. Husket å ønske meg noe, ja.🤩🌟🤩
        Det er ikke ofte man klarer å fange et stjerneskudd på kamera, så jeg var på rett sted til rett tid der.🌟

      1. Noen ganger er man heldig og er på rett sted til rett tid.🌟🤩
        Nyt lørdagskvelden i nord.🥰

      1. Her hadde jeg så mye flaks som det er mulig å få tror jeg.🥰
        Morsomt med slike blinkskudd.🌟🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg