3 damer på soverommet

Reklame | I samarbeid med Ravensburgerglobal

Husker dere at Musikermannen har lært seg å pusle puslespill?

Det fortalte jeg om HER

Copyright: Strikkekjerring

Når bildet var ferdig, la jeg på puslespillim og tenkte at det kunne henge på veggen i Musikkbua hans, men da satt han og tenkte seg om litt før han fant ut at der skulle det slett ikke være.
Kvinnfolk skal det IKKE være i Musikkbua!

Men på soverommet derimot.

Der kan det gjerne være mange damer.

Nå kan han altså skryte på seg å ha 3 damer på soverommet.

Meg (naturlig nok), hunden og denne fine dama på innsiden av soveromsdøra.

Dere kan tro han er kry!

Han går rundt stoltere enn en hane i hønseflokken.

Puslespillim er første gang jeg har prøvd for å lime sammen puslespill.

Det var veldig enkelt å bruke.

Det har en liten svamp foran og limet kommer ut i midten og så er det bare å dytte på lim og smøre det utover.

Puslespillet henger fint sammen og fargene blir litt klarere og ser ut som om man har hatt blanklakk på.

Jeg fikk litt blod på tann og i regnværet i sommer har jeg puslet ferdig neste puslespill.

Copyright: Strikkekjerring

Nå er det ferdig og skal få lim på seg det også.

Dette var ingen damer på, så det tenker jeg skal få henge på hobbyrommet mitt.

Det får nå være grenser for hvor mange damer det skal være på soverommet!

Først skal jeg få opp noen nye hobbyplater som jeg skal ha maskinene mine på.

Så skal dette opp på veggen.

#ravensburgermoment

I går gikk renta opp nok en gang, så stressnivået til mange øker nok proposjonalt med renteøkning, travle dager med jobb, barnehage, skole og fritidsaktiviteter i tillegg til bekymringer for strømregninger og økonomi.

Da kan vi alle trenge noe som får tankene over på noe annet, redusere stressnivået i kroppen og hjelpe oss til å slappe av.

Puslespill er da en fin aktivitet og den trener også hjernen vår samtidig.

Jeg synes det er fint å sitte og pusle noen brikker nå og da.

Jeg har kjøpt meg en finerplate som jeg legger puslespillet på.

Da kan jeg flytte på det underveis.

Spisebordet vårt brukes jo innimellom til å  samle familien til middag og andre måltider, så da er det kjekt at det kan flyttes på.

Til det forrige brukte jeg en speilflis, men den ble for lita for dette puslespillet.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har hatt besøk noen dager nå og da blir det litt mer hektisk for en liten dachsejente, så nå krøp hun opp i fanget mitt og la seg for å sove.

Ganske så utslitt etter mye lek, kos og opplevelser.

Da er det godt med en liten powernap hos mor.

 

HA EN FARGERIK FREDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

17 kommentarer
    1. Jeg pusler på spisebordet på hytta. Når vi får gjester legger jeg på duk over puslespillet. Går så fint. Finnes også matter som rulles sammen i ett rør, men jeg synes det ble litt klumpete å pusle på det.

    2. Er det ikke en smule sexistisk? Madonna fortjener å være på ethvert musikkrom og i ‘buer’! Kvinnfolk bare på soverommet.. haha, jaja – tilbake til 1920 😜

      1. Han har det nå mest i kjeften og liker å bruke store ord. Så store at man skjønner at det er bare gauk.😂😅Det går inn det end øret og ut det andre hos meg, ser du.🤣🤪

          1. Jeg skal nok klare å finne noen fine puslespill av noen passende mannebein som egner seg fint på veggen, ja.🤩👏🏻👍🏻

    3. At pusling trener hjerne kan jeg forstå. Men at du rekker det inn i mellom alt det andre du gjør, er vanskelig å forstå :). Spekulerer på om vi mennesker har utdelt forskjellig lengde på tida vi har :D. Nyt fredagen din 🙂

      1. Jeg har nok brukt ganske lang tid på dette. Bare puslet litt nå og da. Når det ligger fremme så blir det brukt også.🤗

    4. Det så veldig koselig ut med powernap på brystet hos mor 🙂
      Klart det må være en grense for hvor mange damer det kan tillates på soverommet hos dere. Sannelig bra du setter ned foten nå! 😀

      1. Ja, hunden var helt utslitt etter besøket, så hun trengte en liten kosestund.🤗
        Bei, jeg tenker det får holde med damer på soverommet nå.😂🤪

    5. Den smekre damen der er vel Frida Kahlo ser det ut som 😉 Det er velig gøy å pusle, men det har bare blitt på PC’n for meg. For med katter i huset er det omtrent umulig å drive med sånne ting. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Ja, jeg tror også det er henne.🤗
        Pusling på data har jeg ikke prøvd. Her er det mest hunden som «forstyrrer», men hun er ikke oppå bordet heldigvis.🤗Kattene derimot, går der de vil når ikke matmor ser det.😅

    6. Blir fine bilder – dere er flinke som ordner dette altså..Puslet før, men nå butter det i mot tror jeg..
      Med tålmodighet altså!
      God kvelden videre…

      1. Jeg henger dem opp etterhvert, siden jeg ikke liker å pusle dem 2 ganger.🤪😅
        Det er fint å ha et puslespill liggende. Det er avstressende og man tenker ikke på så mye annet enn det man holder på med.🤗

    7. Det er leeenge siden jeg sist la puslespill. Det er jo gøy da, men det er så mye annet å holde på med når jeg er oppegående 😊
      Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å rekke alt 😲
      Kos deg med helga 🥰

      1. Ja, visst!🤗Rekker ikke alt jeg har lyst til heller, men jeg synes det er fint å variere på aktiviteter.🤗En finfin helg til deg også.🌸☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg